Thursday, March 4, 2010

Wafi - Toilet train

Lama sungguh rasanya tak update kat blog ni..sejak BerFB ni..Lagi pun buat masa ni keje ku boleh tahan gak ..Ujung2 bulan ni dok kejar date line la.Kalau boleh takmo ader keja yang pending..Keje aku ni kalau selalu sangat pending sian kat vendorla..Lambat la derang dapat payment..
Sebenarnya punya la banya citer sampai dah overload..last2 ku pun tak tak tau apa yang nak cerita..so citer yang mana ingat dulu la.
Alhamdulillah..last 2 weeks ++ Wafi dah start toilet train walaupun kalau ikutkan umo dia ni sepatutnya dah tak pakai pampers. Tapi nak wat cemana..Kisahnya dia ni bukan kes tak pandai cakap tapi sbb dia ni takut nak b***k. Masa umur dia dalam setaun dua ada 2 3 kali dia sembelit kesannya asal nak membuang dia bukan meneran keluat tapi tahan bagi tak mo kuar..Kadang kesian tengok sampai berpeluh menahan..perut tu plak sampai melengkung masuk ke dalam..Nak tak nak ku terpaksa belikan ubat untuk mudahkan dia b****k. Sebenarnya 'hasil pengeluaran' tu takdela keras mana tapi kalau dah disimpan banyak hari mmgla keras..
Baru ni aku belikan dia potty yang boleh letak dekat mangkuk tandas tu. Rupanya tak sia-sia ku belikan..Ari pertama tu dia macam takut2 nak guna tapi ku train gak..aku teman dia dok toilet sama2..Akhirnya berjaya. Aku belikan jugak utk pengasuh satu utk kegunaan dia kat umah pengasuh..

Tapi hasilnya belum lagi 100% coz malam aku masih pakaikan pampers riso takut dia terkucil masa tdo..Apapun ku masih lagi mencuba.

Lepas ni kurang la sikit perbelanjaan bulan ibu...heheheh..

Terlambat publish la plak

0 comments:

Selamat Datang