Sunday, September 13, 2009

Menggelabah

Rasanya aku tak pernah sentuh bab susu kat entry aku sebelum ni..So saja saja aku nak kongsi kat entry ni.

Alhamdulillah sehingga saat ni aku masih lagi mampu teruskan BF Iman dan aku sentiasa berdoa niat murni aku ni dapat diteruskan sehingga iman 2 taun walaupun aku tidak lagi Bf secara eksklusif..InsyaAllah.

Sebenarnya aku dah pasang niat ni sebelum aku bersalin lagi. Sejak aku mengandungkan Iman aku banyak membaca ilmu2 tentang BF ni. Aku tetap bersyukur walaupun aku tak dapat BF secara ekslusif tapi aku berjaya kurangkan menggunakan susu formula. Susu formula hanya sebagai topup.Kalau masa pantang dulu selalu jugak topup dengan formula sbb aku tak tahan dugaan-dugaan yang datang. Dugaan datang bertimpa2. Awal-awal penyusuan lagi aku dah di uji.Nipple aku luka+berdarah,bengkak susu sampai demam-demam, tahan kerenah anak sulong aku..hampir2 aku ilang semangat utk BF.

Syukur maybe rezeki iman utk minum susu ibu dia. Susu aku makin ari makin bertambah dan aku harap rezeki ini berterusan walaupun aku tau Susu ni ada pasang surutnya macam laut jugak..

Saja nak letak hasil perahan pada pagi..(aku pam lepas sahur)




Ni plak masa dekat opis..


Selalunya kat opis aku cuma pam 2kali jer..Sessi pertama pukul 11.00 dan sessi kedua petang pukul 3.00 petang.
Ni la hasilnya sessi pagi 8 oz (2 botol) + 5 oz (1 botol) sessi petang. Tapi rezeki aku bukannya sentiasa murah setiap hari. Kadang berkurang kadang lebih sikit tapi cukupla untuk habuan anak aku coz setiap hari aku bekalkan 5 botol 4oz. Stok ni pun sebenarnya cukup2 sampai petang kalau aku lambat balik haruslah 'mama' topupkan dengan formula (anak aku mmg kuat minum even da ni gegal).

Pesal tajuk entry aku MENGGELABAH?

to be continued..aku nak g solat dulu ..terleka layan blog ni..huhu







0 comments:

Selamat Datang