Sunday, June 20, 2010

Citer Lagi

Aci tak arini aku tak wat keje...asyik dok ngadap blog jer..sserius aku betul2 takde mood nak keje arini...Hidung aku ni tersumbat rasa macam nak letak tepi jer...ni pun dok benapas dengan mulut jer...Kakak 2 yang dok sebelah menyebelah aku ni mintak maap yer kalau korang rasa nak marah atau sakit ati bila dok tengok aku dok sibuk menaip blog...huhu
Rasa macam makan gaji bute jer aku arini..bukan aku tak mo buat keje tapi aku rasa tak larat sangat...tapi taip blog larat plak..huhuu..sbb taip blog ni tak perlukan aku berfikir..cuma guna jari jer...ayat kuar sendiri...plak dah..
Ohhh sebelum ni aku tak penah announce pun kat sini .... Sbb aku rasa macam terlalu awal plak aku nak tulis kat sini tapi entah tetiba plak rasa ku nak tulis ..
Aku dah pregnantkan adik Iman...Cepatkan ..mungkin dah rezeki dah telah ditetapkan ..Aku terima seadanya walaupun sebelum ni aku rasa semacam jer..Bukan aku nak tolak rezeki tapi tula mungkin ni kot rasanya kalau 'unexpected". Dikala Iman masih lagi menyusu badan sepenuhnya..Masih terlalu kecik dan belum puas bermanja..Mengenangkan aku dah ada 2nd history previous ceaser...OHH terlalu banyak yang ku tak duga...
Aku dapat tau mengandung kali ni selepas aku balik dari "Teaming With Excellent " kat Langkawi. Actually masa aku g sana aku mmg dah mis period lebih kurang 2 minggu.. Tapi aku mmg tak rasa macam pegnen pun memandang kan sebelum ni period aku mmg tak betul..every month period datang cuma biasala kalau datang lewat sampai 2-3 minggu...Mungkin sbb aku bf Iman.
Tapi masa aku kat sana, aku rasa cuak gak nak buat aktiviti2 kat sana ...sbb semuanya aktiviti lasak macam wat rakit, kayak, abceiling bagai...( betul ker aku eja) Alhamdulillah semua aku wat dengan jayanya.. tapi tula dalam ati tu terdetik jugak ..mungkin tula dinama kan naluri..
Balik langkawi pun period aku masih tak kunjung2 jua..sampai aku tergerak ati nak p buat urine test...Mulanya mmg cuma nampak satu garisan, rasa macam legala skali lepas aku flash terpandang balik upt skali muncul 2 line...Mmg rasa nak pengsan waktu tu....Orang pertama aku citer kat Kak Rini...dia tengah mamai2 masa tu..sian aku g kejutkan dia kat surau....
Dalam 2 3 jam pastu baru aku kuatkan semangat call mak bagitau...Aku takut sebenarnya..mana taknya umo iman masa tu belum lagi setaun....Mak tenteramkan aku balik..nak buat cemana dah rezeki..
Berapa umo kandungan aku sekarang..Aku pun tak pasti...cuma yang aku tau masa awal bulan 6 dr bagitau yang kandungan ku baru 7 minggu walaupun kalau ikutkan LMP aku sepatutnya 9 minggu..Dr kata maybe aku ada bagitau dia yang period aku tak regular..So Dr akan buat scan lagi next check up awal bln 7 ni nak confirmkan berapa dan bila EDD aku sebenarnya..
Keadaan aku sekarang...Lebih kepada kuatkan semangat demi anak2..
Aku masih lagi as pumping mother kat opis...Sekarang aku dah tak segigih dulu mengepam susu..Daily aku cuma pump 3x di opis n kat rumah aku cuma direct feeding Iman..Pam pun ku dah tak usung setiap hari..Aku cuma bawak balik pam seminggu sekali sahaja..
Hasil Tenusu pun dah tak semeriah dulu...aku cuma dapat 12oz daily dengan 3x pam diofis sedangkan seharian ku terpaksa tinggalkan dirumah bs 4 x 4oz ..aku terpaksa topup 1 frozen yang hingga hari ini cuma ada 3 x 4 oz...sedihkan..BS dah bising soh aku beli formula...
Adakah aku patut sediakan formula utk Iman...Macam mana reaksi iman bila minum formula...huhuhu
Menyusu n pam masa mengandung....ada rasa penat..Aku tak leh sesekali skip makan..alamatnya mmg seharian aku 'melepek'..Akibatnya biasalah kalau mereka2 lihat mulut aku tak benti2 mengunyap...:)Sakit tang nipple tak yah cakapla...tambah Iman yang dah ada gigi..huhu mmg mencabar..Tapi akan kugigihkan jua demi anakku.
Sampai bila ku nak mengepam.. Biarlah aku pam sementara balance2 susu ni masih ada...Lepas ni mesti aku rindukan saat2 mengepam ... BF pengalaman yang sangat indah bagi aku walaupun penuh dengan cabaran dan dugaan.. Tapi aku rasa PUAS...
Sehingga hari ini ku masih lagi BF..Alhamdulillah ku berjaya juga ke second stage menyusu Iman sehingga umo setahun walaupun misiku sebelum ini utk bf Iman 2 tahun dah nampak samar2..
Note : kepada ibu2 yang bf ataupun telah berjaya bf nak minta pandangan...haruskan ku tambahkan sessi pengepaman untuk cukupkan bekalan anak sedangkan sekarang ku dah pregnant hampir 3 months... Sekarang umo Iman dah setahun 17 hari...

2 comments:

♥ Mrs. C ♥ said...

hurmm...

Suraya Jafar said...

eee.. bestnye.. tahniah for ur second baby.. mintak2 sue pun ade rezeki mcm akak gak.. but not for 2nd child laa.. for 1st child. mintak2 ader rezeki sue untuk jadi mommy to be soon.. amin.

iman mesti happy sebab akan dpat adik :). jaga diri..

Selamat Datang