Sunday, June 20, 2010

Anak-Anakku

Okeyla sementara mood rajin ni datang..Aku nak bercerita sikit pasal anak2 aku...lama jugak yer aku tak update kat sini yer...

Wafi..



--> Dah 3 taun lebih umonya...kalau ikut taun dah 4 taun umo anak teruna aku ni..Bulan 11 ni genap umo dia 4 taun

--> So far aku tak antar dai g school lagi...Sian gak rata2 budak baya dia sekrang ni banyak dah g sekolah..Dah cerdik2..Wafi ada gak mintak nak g school..
Tak pela wafi taun depan Ibu antar wafi g school yer..Nanti Wafi bosan plak..Ibu tau Wafi ni jenis yang takleh concentrate belajo lama2..Nanti pening pale cikgu. Kalau dok umah pun wafi blajar jugak kan..At least yang basic2 Wafi dah tau.

-->Aku perasan Wafi ni minat belajar tapi tula kadang ibu plak yang takde masa tambah dengan keadaan ibu sekarang...sibuk dengan Iman dan keadaan kesihatan ibu yang kureng memberangsangkan.

--> Petah betul bercakap sekarang ni..Ada jer idea dia,

--> Ada jugak rasa nak menolong tapi tula ikut mood ....

--> Masih lagi dengan susu botolnya..bila nak benti ntah..

--> Dah totally tak guna pampers..kalau dulu malam pakaikan jugak pampers sekarang Alhamdulillah dah tak kencing malam.

--> Dah mahir dengan nombor..sekarang kalau nak tepon opah ker, ayah ker sesapa ker...Mintak tolong dia dialkan..kira dah pasla.Cuma yang tak bestnya remote Astro semedang kat tangan dia sampai takde chance le aku nak nengok TV.

Iman





-->Dah setaun anak dara ibu ni yer....4/6 lepas dia sambut besday..( kesian ibu tak celebrate pun lagi besday Iman)

--> Gigi stil maintain 6 batang ( atas 4 bawah 2) cuma baru ni nampak nak tambah lagi satu lagi kat bawah.

--> Berat tak tau baper...tapi mmg dah nampak susut anak ibu ni kalau nak banding masa umonya baby2 dulu..

--> Makin lasak...Pantang leka sikit sure masuk bilik panjat katil dok kat tingkap..Tiap ari dok goyang2 katil kejanya...Nak jadik citer kelmarin abis katil ibu senget sebelah gara2 budak berdua tu..Sekali jengok dia dah tersepit celah dinding sbb sebelah katil kat dinding dah reban..huhu..Bilik dah kena tutup sentiasa sementara ayah dia tak bukak lagi katil tu..

--> Dah berjalan ..Nak berlari tapi takleh nak belen sangat..mula la takleh nak brek..

--> Mulut tak dok diam, antara perkataan yang dia sker sebut..Abah , mama, bu, apa..yang kelakarnya kalau kita panggil nama dia mesti dia sahut apa..heheh

--> Masih lagi minum susu Ibu ...Sebab tu dia ni rapat beno ngan ibu...Yang sedihnya buat masa sekarang aku cuma leh bekalkan 3 botol susu berisi 4 oz...itu jer yang aku mampu dapat ...satu lagi botol aku terpaksa guna stok frozen supaya dapat cukupkan 4 x 4oz sehari kat umah baby sitter.. Tu pun bs dah bising katanya cepat2la aku topupkan dengan susu formula..Stok aku sehingga hari ini cuma ada 3 botol frozen yang sah2 leh bertahan 2 3 hari ni ajer..huhuhu ..

Jap lagi kusambung balik.....ku ada kerja yang kena disiapkan...huhuh

0 comments:

Selamat Datang