Monday, March 16, 2009

Along Dah Bersalin (Part 1)

Hari :Isnin
Tarikh: 9 hb Mac 2009 ( PH Maulidur Rasul)
Venue : Hospital PUSRAWI
Jam : X Pasti rasanya dalam jam 2 petang

Akhirnya Along ( kakak aku) selamat bersalinkan baby gal seberat 1.4 kg walaupun terpaksa bertarung nyawa hampir 3 jam akibat komplikasi darah tinggi yang dialaminya. Keaadaan sangat kritikal. Alhamdulillah pembedahan dapat dijalankan dengan selamat.

So aku nak citerla sikit..pengalaman yang kakak aku alami.
Actually seminggu sebelum dia bersalin, Along dah warded coz jatuh tangga masa balik kg kat Terengganu (Umah mertua dia) . Punyalah gagah perkasa kakak aku ni , dia rushing balik ke KL walaupun masa tu dah start bleading ( heheh kalau aku pun camtu gak rasanya, tak nak la aku warded kat sana,sapa nak jenguk aku nanti :( )

Nak dipendekkan citer, sampai jer kat sini terus masuk Labor room. Aku yang kebetulan MC aritu tu terkejar p PUSRAWI lepas dapat call dari abang ipar aku.Actually aku MC aritu pesal aku sakit sangat kat perut ni ha..kejang semacam jer..rasa nak terberanak pun ada. Tak sangka plak petang tu dapat call kata Along p emergency sbb jatuh tangga. Aku g ngan 'mama' jer.Aku ni bukannya tere bangat jalan kat KL ni. Sesat2 gakla nak p sana. Lastly , sampai jugak..heheh

Sampai kat emergency derang cakap Along kat WAD bersalin ArRAhmah.Tapi nak masuk tak leh plak . Ibu ngan Asben jer yang dibenarkan masuk. Aku jumpa gak ngan nurse incharge kat situ.. bukan apa nak tau gak cemana keadaan kakak aku . Katanya Along tak bersalin lagi dan maybe dr akan tahan dulu sbb kandungan masih kecik. Masa tu baru 29wks. Tapi dia still kena tahan sbb BP high..

Bersambung ......

0 comments:

Selamat Datang