Thursday, November 19, 2009

Signal Kuning

Alhamdulillah dah selamat sessi kedua aku mengepam di opis dan sessi ketiga utk hari ini..hasilnya?huhu 5 oz ..sedeynyer..

Entahla dalam this week hasil torehan ku tak memberangsangkan( harapnya tak berlarutan..Ya Allah kuatkan lah semangatku)..dan yang paling sedih setelah sekian lama Iman tak disogok dengan formula akhirnya smalam dia terpaksa minum gak formula yang aku bekalkan pada "mama"..Aku dah agak sbb smalam aku cuma bekalkan 4 botol sahaja + 1botol yang aku pam
pagi2 pas subuh memandangkan stok utk aritu tak cukup..Masa asben aku bagitau yang petang iman minum formula, rasa sedih sangat...Actually Iman dah lama tolak formula agaknya dia dah lapa sangat aku plak balik lambat..Aku tengok ada bal susu Iman dalam beg ader lagi 2oz means dia cuma minum 2oz formula yang 'mama' bancuh, sampai aku terus susukan Iman..Maafkan Ibu ye sayang.Kalau ikutkan aku ada spare susu frozen kat umah aku..ada 2 botol ...aku ada pesan pada'mama' kalau tak cukup susu, emergency leh amik kat umah 'Along'. Agaknya dia tak sempat..Ye aku paham..

Kenapa jadi macam ni...Sbb cik P nak datang ker, penah aku baca Cik P ni mempengaruhi jugak..tapi tak bagi semua orang..Kalau yela sbb cik P , cepatla datang cepatlah habis..aku tak sanggup lagi macam ni..Aku dah start peyot masa umur Iman 3 bulan setengah..huhu cepatkan..Start dari tu jugak aku masih tak dapat ikut lagi rentak cik P aku..1 st time cik P datang lagi 3 hari nak sambut raya..means 17/9/2009..peyod kedua jadi weng plak 24/10/2009 ni bulan 11 tak tau lagi bila..arini dah 20hb...Kalau ikutkan recycle aku sblm ni 28 hari dan setiap bulan peyod aku regular sejak zaman bujang dulu hinggalah aku nak mengandungkan Iman.

Aku plak kenapa la lately malas sangat nak mengepam..Sbb aku dah kurang pam ker .Jadual pumping dah lari2 ... Apapun aku kena kuatkan semangat agar hasrat ku nak bf iman sehingga 2 taun berjaya...huhuhu fasa pertama pun tak lepas lagi ni...uhuhukkk.

1 comments:

Syima ~Mama Kyra~ said...

CT..jgn mudah patah semangat..susu ni kdg ada hari meriah,kdg ada hari dia runtum...

Buangkan segala perasaan negative..think positive always..

Ada org bg petua,time pum pikirkan anak kat rumah tgh nenen..masa tu susu akan keluar byk.. :)

teruskan BF iman semampu yg bole..chayookk!!

Selamat Datang