Sunday, December 27, 2009

Gaya Seorang Abang

Lately Abang Wafi makin rapat dengan Iman. Kalau tak tanya pun dia akan bagitau 'Wafi cayang Iman'. Tula perkataan yang selalu kuar dari mulut dia. Dalam lif kalau ada orang usik2 adik dia. Tak payah tanya adik nama apa pun dia sendiri akan bagitau 'Ni Jara nur Iman' (pronounciation tak betol lagi) Dah banyak yang dia boleh bantu..


1) Kalau adik berak, diala rajin merepot..Adik 'lak la ibu' ..nah pampers. Dan diala yang volunteer pegang paip getah bila aku nak basuhkan ponggong Iman

2) Dah boleh diharap jaga adik time aku mandi, masak, etc.

3) Semenjak dua menjak dah tere baca ABC..aku dok perati sambil dia main dengan Iman mesti dia dok ajar ABC tak pun nyani ABC.kadang2 dia bacakan buku cerita untuk Iman.Iman pun macam sker jer.Aku lagi sker :). Walaupun tak banyak yang dia bantu..

Tengok..ginila gaya kalau main dengan adik..kadang aku lak letih tgk derang ni gelak2


Soh adik tdo


Wafi dah makin petah cakap wpun bunyi pelat tu ader gak sikit.Maybe kalau orang tak biasa kurang arif apa yang dibebelnya.Tapi ayat2 nya power sampai aku tergamam bila 1st time aku dengar dia cakap :-

1)Lepas aku solat dalam bilik terbuka.. Iman menangis mintak soh amik.Wafi tengah main dekat Iman .Lepas salam

Aku : Iman, kejap yer..

Wafi : Ibu, baca doa dulu baru cakap

Aku : terkedu


2)Aku main main acan2 dengan Iman.Wafi dok sebelah..Pastu aku letak (baringkan)pastu Iman nangis.

Wafi : Ibu, letak kuat2 nanti adik cakit pale.camni (sambil buat gaya letak pelan2)
Aku : Aii anak aku sorang ni...

3)Ayah Wafi batuk..

Wafi : Ayah,batuk tutup mulut la
Ayah Wafi : hehehehe

Aku : Malu da anak tego



0 comments:

Selamat Datang