Wednesday, December 16, 2009

Wafi Dah boleh Nyanyi ABC...Ibu

Terharu?

Maybe perkembangan setiap anak2 berbeza.Ada yang cepat ada yang lambat..Mungkin bagi orang lain benda ni perkara biasa tapi bagi bagi aku , teramatlah terharu sekali..Alhamdulillah setiap perkembangannya depan mata aku sendiri..

Sebenarnya sebelum2 ni lagi aku dah nak nampak Wafi mmg berminat dengan buku. lagi satu suka bertanya..Tak putus2 soalan yang dia tanya kadang aku pun naik rimas (ni time tengok tvla ni-ibu yang baik la katakan..heheh).Antara soklan peberet

Wafi :Ibu ngok ( Sambil belek tshirt yang aku pakai)
Wafi : Apa ni ibu? ( tangan tunjuk abjad kat tshirt aku)
Ibu : Ni huruf 'P'

Tanya lagi

Wafi : Ni apa
Ibu : Ni 'E'
Wafi : oooooo

Itula soklan yang selalu dia tanya..abjad2 kat tshirt yang aku pakai..kadang aku jawab ikhlas (time aku free) tapi kalau aku tengah sibuk aku layan jugak tapi tak bagi tumpuan sangat..

Nak jadik citer, ada sekali aritu aku bawak dia beli burger..sambil menunggu tetiba si Wafi cakap
Wafi : 'R' la ibu
Ibu : Apa?... (cam pelik pesal tetiba sebut hurup 'R')
Banyak kali dia ulang sambil tu dia tunjuk dekat tulisan 'B.U.R.G.E.R..
Wafi : Ada dua la Ibu..

Aku terkedu...Wafi dah kenal huruf..Masa tu aku rasa nak peluk2 jer dia..Tak sangka apa ditanya sebelum ni dia take note. Start haritu, setiap soklan aku jawab dengan ikhlas.

So mmg dah nampak hasilnya ..sebelum ni aku rasa aku leh kasi A- untuk markah mengenal huruf . Sekarang aku leh kasi 'A'.Tapi Wafi tak pandai baca A-Z tanpa lihat (means dia kenal tapi tak hafal). Tapi semalam aku terharu sangat dia datang dekat aku.

Wafi : Ibu nyanyila (sambil pegang mainannya)

Aku pun nyanyi A-Z. sambil tangan aku tekan huruf. Aku nampak mulutnya terkumat kamit tapi tak berbunyi . Habis aku nyanyikan dia plak kata dia nak nyanyi jugak..Nyanyiannya sejibik macam aku nyanyikan..OMG anak ibu..dah abis dia cakap "Ibu , opie dah pandai nyanyila" sambil senyum simpul seolah dia sendiri pun terkejut..pastu diulang2 banyak kali..betul semuanya..HUHU anak ibu dah pandai...

Pastu terus dia soh tepon opah atuk kat kampung..dia nak nyanyikan ABC untuk opah atuk..syahdunya rasa bila dengar...huhuu

Ni ada aku rakamkan sikit..tapi tak clear sangat campo kelam kabut bunyinya sbb dia nak cepat abis coz nk tengok cemana sora dia kalau rakam..ekekek
Anak aku sorang ni.....ishh

2 comments:

cikin said...

terharunyer... m'ti best kan..:):):)

pandainyer ct masak utk bday wafiy.. byk lak tu masak.. hehehe.. bilala cikin nak terror masak cenggitu.. hohohoh..;P

*appy belated bday wafiy..;) abg cidin pon celeb bday aritu.. tp xsempat lg nak belikan kek.. ari ni br nak belikan kek sbb hari tu bday dia time doa utk maal hijrah.. pastu dh balik klang.. sian cidin.. huhuhu..;P

bedah125 said...

Amat2lah terharu...Ingat tak menan ABC yang kita beli kat amcorp dulu..benda alah tu la yang diangkutnya setiap masa. Amat berguna walaupun murah

Masak apanya..mak ct yang masak..ekekeke..ct cuma buat fruit koktel jer..

Mekasih..belated besday utk cidin sama.

Selamat Datang