Sunday, April 12, 2009

Alhamdulillah Turn Mak Long Pulak

Ai pas satu-satu entry pasal bersalin ..baru jer bulan lepas update pasal Along bersalin..Ni nak update pasal Mak Long pulak..

Ahad petang
Dapat call dari Mak su yang mak Long dah selamat bersalin kat HUKM..Actually memang dah tertunggu-tunggu khabar berita dari mak long ni..yerla dah sarat benar..Aku nengok perutnya pun dah gerun...besau..Lama jugak tak jumpa even kitorang dok blok sebelah menyebelah jer tapi payah gak nak jumpa..selalu nya kalau nak bertembung pun kat pasar malamla..jumaat sebelum mak long bersalin tu aku ader jer bertembung ngan mak su..tapi dia sensorang jer, katanya mak long kat umah dah seminggu coti..agaknya dah tak larat la..

Kebetulan petang tu jugak mak memang on d way datang KL..Smuanya secara kebetulan. Tujuan asal nak jenguk Along sbb dia baru jer amik baby FATIN ZULAIKHA dari wad semalam..kekok katanya nak jaga anak kecit sangat..Ohh lupa nak bagitau berat baby zulaikha dah 2.00kg so dah boleh kuar WAD.Tak sangka plak MAa Long pun bersalin ari yang sama..

FATIN ZULAIKHA


Kasik zoom sikit. Tak sempat nak gomol2 ngan baby sbb abang Wafi tak sihat..


Hari yang sama jugak..Badan wafi dah mula lain macam..dah mula kurang makan + menyusu.Dah mula memerap+merengek.DAh lama si Wafi ni tak demam rasanya ader nak dekat setahun sampaikan aku pun dah kehabisan stok ubat2. Terpaksa mintak tolong Along antarkan Wafi g klinik.Memang perit waktu ni sebelum ni asik dengar gelak tawa dia tapi masa tu tak lekang suara tangisan dia, Sobb..sob.So bermula la episod mak aku terpaksa mengatur langkah ..kejap p umah Along, pastu g umah aku tengok si wafi sambil tu sempat dia ke spital tengok Mak long aku yang baru deliver..

Juraian airmata yang menyentuh naluri keibuanku..:(

Berbalik pada citer mak long tadi..Apapun aku ucapkan Tahniah pada mak long dan Ayie dengan kehadiran cahayamata lelaki yang selamat dilahirkan

Time : petang
Date : 12/4/09 (esok tu sebeday mak aku)
Location : PPUKM
Ceasarian : Baby Low Progress
Gender : Boy
weight : 2.62kg






Nama aku dah lupa da...yang pasti comel..nanti aku update gambo kat sini..gamba ader kat hp ngan camera...terkejar gak tangkap gambo ..baby ni cepat membesar..ni dah balik pantang dari kampung 4 sure ghope dah berubah...

Aku sempat gak p melawat kat spital..kebetulan masa tu aku dah start coti pesal wafi demam...Terpaksa amik coti coz wafi nak kat aku jer...Masa ni aku tak tau lagi yang wafi dah kena HFMD..Nanti aku citerkan pada next entry

0 comments:

Selamat Datang