Monday, April 20, 2009

Macam-macam

Sekejapnya masa berlalu..aku pun dah lama tak update blog...cik spiderman pun dah mula nak wat sarang...

Alhamdulillah anak aku si Wafi dah sihat..Syukur sangat

Masa aku menaip ni aku baru jer siapkan keje aku yang dah lama pending..target aku nak buat recoupment 3 kali dalam bulan ni rasanya tak tercapai..tak sempat da..gara-gara aku bercuti panjang last week.. Kalau ikutkan hati nak je aku g keje bukan nak kata aku ni rajin tapi aku risau aku tak sempat nak siapkan keje aku sebelum aku deliver nanti..Nak jadik citer bulan ni banyakla plak petty cash claim..due date 27hb ni..em entahla..arap2 sempatla.

Ader 3-4 payment request yang tak settle lagi..ni pun sebab aku cotila..actually aku dah siapkan ari jumaat lagi..approval semua dah dapat cuma aku tak sempat nak faxkan supporting doc pada Proc..emm haruslah tertunggak jadiknya..mana sangka aku nak coti the whole week..uhuhhuu biasalah nak tunggu PO dari Proc pun satu hal..kalau arini buat ari ni dapat tak pe gak..punyala aku xcited nak settlekan payment asap tapi lambat gak jadiknya...yela kita cuma merancang , ALLAh yang menentukan..

Ni pun baru dapat email dari bos last submission doc kat finance..InsyaAllah sempat kot aku siapkan ..tapi semua ni bergantung gak pada BOS, PROC , VENDOR..

Esok pepagi aku nak g finance antarla apa2 yang patut..yang tak siap lagi tu lusa tulat la aku anto..macam tiap2 ari jer aku kena gi menapak kat finance tu..kenapala nak g sana ader tangga..aku ni bukan apa mmg lemah sikit naik2 tangga ni..mengah mok cik..setakat jalan tu ok lagi..So far boleh lai jalan cuma rupo tu dah macam peguinla..waktu jalan jer semedang perut mengeras tak pun baby dock kick2 kat dalm perut ni ha..

Hari ni plak jiran sebelah aku ni coti.Tak kata ke diala.Dia pun tengah menghitung hari jugak tapi bukannya menghitung hari macam aku..Tengah menanti saat yang bahagia, sibuk buat persiapan yang tinggal tak berapa hari je lagi.So pas ni dah tukar tittle jadik isteri orangla yer n Welcome to our club silap hari bulan terus join geng mummy2 ni..hehehe AMIN.Mati kutu gakla aku arini..jiran sebelah kampung lak bz gayanya..kena ganti kakak sec yang bercoti.Kalau tak, ader jer muka sidia yang comey ni ziarah kemari.Dengan itu, aku jadik baikla kejap..takdela dongar sora den yang meriah ni..:)

Sekarang ni aku menghitung hari...LAGI 51 HARI..Time To Deliver..kalau ikut dah memang tak larat dah nak p keje. tapi mengenangkan kalau dok umah lagi aku tak larat..banyak duduk walaupun ade je keje..buat keje sikit benti tgk tv..heheh..baik aku g keje..cuma lecehnya pepagi semedang sampai lambat..Nak kata bangun lewat tak jugak cuma nak wat sesuatu tu semua take time..nak bangun dari katil pun seksa..maklumla malam payah benar nak tdo..yerla perot dah boyot2 ni tdo telentang salah..mengereng pun salah..semuanya jadik tak kena..bangun malam mandi tu dah jadik perkara biasa bagi aku..kalau tak, sampai pagila aku tak tdo...

Smalam aku test wafi tdo kat bilik sebelah...mula tu berat jugak nak tinggal takut dia jatuh katil..dia ni mmg lasak ..tdo bertiga kat bilik aku mmemang dah tak muat..salah sorang mesti kena tarik diri..kadang asben aku tdo ngan wafi kat hall,
tak pun aku ngan wafi tdo kat bilik ayahnya tdo kat hall sensorang..kengkadang aku larik tdo bilik sebelah..tak tahan si wafi terjerit2 sempit..sakit tinge da.. Yang kelakar satu malam tu mmg panas giler.. Wafi dah mula terjerit2 sempit tapi takde sapa pun yang nak beralah..TUP TUP anak aku tu yang beralah ..sedar dia menyusur turun katil lari tdo kat sofa..aii kelakar plak ingat balik. Lepas ada adik , abang Wafi kena pindah bilikla gayanya..takkan nak menyempit lagi..

Kakak ngan Mak long aku pun dah selamat berpantang kat kampung.Sekarang tinggal aku jer..ni yang buat aku tak sabo nak deliver ni..tak sabar nak tatap anak comel ni nanti...YA ALLAH MOGA DIPERMUDAHKANLAH AKU BERSALIN NANTI.SEMPURNA HENDAKNYA..AMIN.
Kalau dia ccepat macam abangnya dulu means lagi 3 weeks to go..eii janganla baby yer,,,ibu tak beli abis lagi barang2 baby...5 weeks okla...(Boleh ker macam tu)heheh


Panjang la plak posting aku kali ni..dah macam wat karangan ..lebih 350 patah perkataan dah ni..

1 comments:

Anonymous said...

hi ct...
akk teringat zaman akk pregnen damia dulu (mcmlama sgt yer..)..mcm ni lajgk..sensitif semacam, manja semacam..mkn tu tingin yg bukan2 jer..pastu takleh tido mlm dari mula pregnen samapi bersalin..susah beno nak lelap mata..anak girl kot ni heheeee anyway akk doakan ct dan baby selamat yea

Selamat Datang