Thursday, April 23, 2009

POYO nyer aku ni

Entahla tetiba aku rasa macam nak letak gambo perut aku ni.."chicken w/out head". Seganla nak letak muka aku yang kembang semangkuk ni.

Saja wat kenangan . Pas ni entah bila aku akan lalui pengalaman ni lagi..Aku snap pics masa kat umah..mesti waktu tu si wafi tertanya-tanya..Peliknya, apala ibu aku dok tengah buat..Wakakakak..Saja jer ibu try test, sementara adik wafi tak kuar lagi ..pas ni perut ibu dah kempis so dah tak dapat dah angle cenggini..hehehe
(yeke kempis..hehe ke maintain jer)

Masa ni aku dah 33 weeks.. Kali ni aku rasa perut aku ni macam belon jer..bulat semacam..Nak kata besar tak jugak kot sebab kalau ikutkan penambahan berat badan aku sampai sekarang dah 33wks cuma 3 kg..Cuma yang ketara kali ni aku rasa cam berat sangat nak jalan.tambah kalau dah dok lelama..nak baring2 pun kena atas tilam..kalau tak mmg sengsara rasanya..Kalau tak asben angkat mmg jenuh aku nak bangun..Mekasih yer bang..:)Wafi pun selalu tanya kalau aku dok mengaduh sakit.."Mama,nape..akit yut ke" sambil usap2 perut aku...



Bulat je rasanya


Gaya perut aku ni baby boy ker gal?


Ni kalau aku berdiri.. Tak nampak sangat


Checkup 33wks
BP : 120/70 (harapnya maintain la sampai nak bersalin nanti)
urine : ok
Air ketuban : ok
berat : turun 1kg
Gender : Sejak scan tak pernah dr cakap boy..asik gal jer ..tak kisahlah asalkan sihat sempurna.
position baby : Melintang (dr kata wal lagi selalunya 9 bulan baru kepala ke bawah. mak aku pun cakap macam tu)

Sekarang aku dah start checkup 2 kali sebulan..so next checkup kat klinik 8/5 n kat PPUKM 11/5 ni..

Niat aku kali ni:
1) Dipermudahkan bersalin nanti.Semuanya selamat..AMIN
2) Dapat bersalin normal
3) Dapat bfeed baby slama mungkin
4) Sempat siapkan keje2 yang pending sebelum handover

habiss..

4 comments:

♥ Mrs. C ♥ said...

confirm girl lah nie kot... hehehe.. bestnyer..

aku tah bile la.. hehehe..

cikin said...

hehe... cian tgk ct jalan... cm nak tolong tolakkan je..:P:P hehehe..:P:P

Anonymous said...

rasanya girl la...

ijat said...

mane muke ko ded???
perot plakk...

Selamat Datang